sunnuntai 26. lokakuuta 2008

blogin avaus

Hei

Tästä viestistä tulee varmasti aika lyhyt. Tänään ajattelin kuitenkin kirjoittaa jotakin saadakseni kirjoittamisen alkuun.

Olen yhdeksännellä luokalla ja meillä on nyt kahdenviikon tet-jakso, josta ensimmäinen viikko on jo tosin takana. Minusta on ollut mukavaa käydä työelämässä, ja on mukavaa, että vielä on viikko edessä. Toisaalta mietin tässä, että miten sopeudun taas takaisin koulunpenkkiin, sillä meillä oli ennen tet-jaksoa kolmen päivän syysloma.

Syyslomalla osallistuin Invalidiliiton järjestämille nuorten vammaisten vaikuttajapäiville.
se oli ensimmäinen kertani ja olin kaikista nuorin. Minulla ei ollut omaa avustaa mukana, mutta se ei haitannut, koska sekä muut osanottajat että ohjaajat ja yleisavustajat huolehtivat minusta loistavasti. Nuoruuteni takia/ansiosta päädyin jutunaiheeksi IT-lehteen. Vaikuttajapäivien ensimmäisenä päivänä (torstai 16.) oli ohjelmassa oikeastaan vain istuskelua ja vaihtuvien luennoitsijoiden kuuntelua, mutta seuraavana päivänä ja kohtalaisen hyvin nukutun hotelliyön ja tukevan aamiaisen jälkeen oli vuorossa vierailu eduskuntaan ja helsinginsanomientoimitukseen. Puheenaihe eduskunnassa oli vammaispalvelulain muutos ja sitä seuraavat edut ja hesinginsanomissa opastettiin hyvän lehtijutun kirjoittamisessa. Vaikuttajapäivät olivat uskomaton kokemus ja menen varmasti ensivuonnakin, jos vain mahdollista on.

Tet-paikkani on Kynnys ry, se on vammaisten oikeuksia valvova järjestö. Tälläviikolla olen inventoinut salapoliisikirjoja niin, että kirjat alkavat pikkuhiljaa väsyttää vaikka rakastankin niitä kovasti ja olen varma, että mikäli joskus itse kirjoitan kirjan sen henkilöistä joku on varmasti vammainen.

Huomenna minulla on lasten ja nuorten sairaalassa aika psykolokille, mutta ehdin vielä pariksitunniksi Kynnykseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti