lauantai 24. huhtikuuta 2010

Tunnin uinti

Harrastuksiini kuuluu musiikin ja kirjallisuuden lisäksi uinti. Olen harrastanut sitä ainakin 12- vuotiaasta asti. Tuolloin 12-vuotiaana menin mukaan Uudenmaan cp-yhdistyksen uintiryhmään. Uimaan opin kuitenkin varmaan jo 4-vuotiaana.

Muistan hämärästi sen kuinka aloitin uimaryhmässä. Siitä huolimatta, että osasin uida uimaryhmämme vetäjä ei uskaltanut päästää minua yksin altaaseen. Vuosien mittaan olen edistynyt, vaikka usein tuntuukin, että jauhamme aina samoja asioita. Olen oppinut luottamaan veteen ja jollain tavalla hallitsemaan sitä.

Me uimme joka vuosi yhdellä kerralla tunnin verran pysähtymättä. Yksi uintikerta kestää tunnin. Olen joutunut olemaan kaksi kertaa peräkkäin pois. Toisella niistä oli tuo tunnin uinti. Tänään oli viimeinen uintikerta ennen kesälomaa, joten uin sen tunnin sitten nyt.

Ehdin uida 900 metriä. En muista kuinka pitkään viimeksi uin, koska siitäkin on aika kauan. 900 metriä on ihan hyvä matka, mutta minulla on joku ihmeellinen pakkomielle tasalukuihin. Esimerkiksi uimahallissa valitsen aina kaapin numero 100, jos vain mahdollista. Siksi harmittaa hiukan, etten päässyt 1000 metriin.

Vammaisurheilussa urheilijat luokitellaan erilaisiin luokkiin vammatyyppien ja toimintakyvyn mukaan. Sitä mukaan annetaan kisoissa myös aika tai pistehyvityksiä. Uimaryhmämme vetäjä lupasi selvittää mihin luokkaan minä kuuluisin. Uin pelkillä käsivedoilla. Tuo luokitus olisi ihan mukava tietää siltä varalta, että joskus vaikka uisin kilpaa, tai ihan muuten vain.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti