perjantai 12. joulukuuta 2008

Hyvää joulua

Hei!

Koulua on jäljellä enää viikko ennen joululomaa. Tänään meiilä oli koulussa Lucia-juhla. Istuin samassa pöydässä joidenkin ala-asteen pikkupoikien kanssa. Oli ärsyttävää, kun he melusivat ja pelleilivät pöydässä palavalla kynttilällä. Juhlan loputtua jotkut lauloivat piöaversiota Lucialaulusta. En ymmärrä miksi Lucia -juhla on niin vastenmielinen asia ihmisille. Onhan Lucia lähinna Ruotsalaisten ja Suomenruotsalaisten perinne, mutta silti.

Tänään olivat myös Resonaarin joulufestarit. Toinen opettajistamme (Heini) on ollut pari kertaa poissa töistä. ymmärtääkseni hän oli jossain auto onnettomuudessa. Hänelle ei onneksi käynyt mitään pahaa. Olen ajatellut joskus, että niin kauan kuin olen jonkun Resonaarin opettajan kanssa ja vaikka mitä tapahtuisi en pelkäisi. Ajattelen niin vielä nytkin. Resonnari on minulle kuin toinen koti ja luotan niihin aikuisiin siellä. Aina sitä haluaisi kiittää jotenkin niin tärkeitä ihmisiä. Sanat ovat minulle luonnollisin tapa, kirjoitinkin molemmille joulutervehdyksen. Se oli lyhyt mutta, onnistuin mielestäni saamaan siihen kaiken sen mitä Resonaari ja ne ihmiset merkitsevät.

Soitimme kaksi kappaletta; paratiisin ja apinaorkesteri. Aluksi oli puhe, että soittaisimme tähdet tähdet ja paratiisin, mutta tähdet tähdet korvautui ekstempporee apinaorkesterilla. Toivotin Heinille hyvää joulua, ja, kun hän vastasi toivotukseeni ja halasi minua totesin hänelle, että näemmä ekstempporeekin voi soittaa hyvin, jos on pakko. Tänään oli hyvä päivä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti